Bah..jum naik atas!
Le author Le wish Le stuffies
Hello! welcome to my humble blog.Ba..palan-palan kamu baca k >,<
facebookyoutube
+ FollowHome


--------------------------------
Just an opinion




Alright! kalau kamu check facebook kamu mesti..ramai yang share pasal ni kan..and paling highlight kita tahu  ia berlaku di hospital kerajaan.
Maybe kalau orang luar,memang x berapa tahu la keadaan dalam hospital..dan mereka akan mudah panik kalau ada darah yang terpercik-percik ni. Dalam kes baby ni..jarum branula tercabut sebab tu darah merata-rata..yala ba..baby ni kan under phototeraphy,panas lagi..so baby akan sentiasa bergerak-gerak.
Kita yang tiada di tempat itu seharusnya janganlah mengutuk2 satu pihak ja..

Dalam satu wad paling kurang pun 20-30 baby yang maw dijaga..kita mestilah faham beban kerja nurse macamana..saya percaya nurse tu memang mahu membersihkan baby tu tapi belum sempat lagi kali..sudah tu parents marah-marah,take picture and post to facebook. Kalau parents yang matang..kenapa tidak buat complain dalam hospital dulu..baru betul...ini terus kasi masuk facebook..dan jadilah satu isu...

Cuma salahnya nurse tu kerana memberi pernyataan yang agak kasar kepada parent baby tu. Sepatutnya dia meminta maaf dan terus bersihkan baby tu. Ini semua bergantung kepada 'SOFTSKILL' individu masing-masing...

Well sama jugalah keadaan di unit kecemasan. Pesakit yang datang bukan 10-20..ini mahu sampai 50-60 satu shift..yang merawat pula ada 2 orang MA, 2 staffnurse dan 1 JM. Doktor pula kena round ward dan sekiranya ada kes yang rumit baru kami refer. Oleh itu,bagi pesakit yang perlu rawatan segera kami memang dahulukan la..then yang kurang kritikal kami kemudiankan..

Masalahnya kadang-kadang pesakit ni tidak pandai faham..yang dorang tahu marah..marah..marah..dan marah..

"kamu ni lambat!","kamu ni x buat kerja","kamu ni makan gaji buta"

Agak sedih jugalah huhu..setinggi-tinggi kesabaran pun kalau dimaki-maki, pasti akan terkasar sedikit.
Lepas mulalah tu...buat komplen..masuk dalam facebook kondem hospital kerajaan..

APA BOLEH BUAT,
kalau kami pun yang betul..
CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT! 

Apa-apa pun pokok pangkalnya adalah sikap serta budi bicara individu masing-masing. Jangan kerana nila setitik,rosak susu sebelanga. Kami sebagai anggota paramedik sentiasa memberikan rawatan yang terbaik kepada pesakit-pesakit.

p/s saya pernah kena maki pesakit sekian..

Wednesday, March 13, 2013 (9:00 PM)

Pecah kaca,pecah simen..lepas baca,jan lupa komen =)


DULU-DULU | SIKARANG