Kawan bergosip

Friday, September 9, 2011

yang penting hati ba..



CAUTION : Entry ini berbahasa sabah =)

Kamu taw ka lagu Tanak kampung by Jimmy palikat tu?
lagu ni original dalam bahasa dusun tapi ditranslatekan dalam melayu..
super cumil ni lagu kan haha..
terus hari ni tiba-tiba my fren post di FB sa parody versi perempuan pula..
haha lawak o!!

kalu yang versi LELAKI mengatakan bahawa 
dia ni miskin,xda apa-apa harta benda, so pergilah dengan orang lain..ceh..
(trip sedih)

tapi yang versi perempuan pula balas..
xpa,sa terima ko,yang penting hati bukan harta..
uyooo!!
salute la sama ni perempuan yang balas lagu ni hahaha!!

so, lelaki-lelaki ganteng di luar sana..
(ganteng ke?)
bukan semua perempuan melihat harta..
ada jua yang betul-betul suka seseorang lelaki itu kerana hati yang baik =)

ba..enjoy lagu-lagu ini ^__^


Si LELAKI kata..


Memang aku ini
anak orang miskin
tiada apa-apa yang dapat ku berikan
engkau memang cantik
memang tidak padan dan tidak sepadan

aku anak kampung
tiada pelajaran
kuli-kuli sahaja
memang tidak padan
cantik bah kau itu
banyak yang tergoda lagi orang kaya

Tiada kereta ku bawa kau jalan-jalan
rumah ku pun tiada adapun bapa punya
apa lagi belanja mau bayar berian kahwin sama kamu

bukannya ku tidak suka sama kamu
tapi aku takut hidup kau kan sengsara
kerna aku cinta aku lepaskan kau sama orang lain

engkau masih muda cantik lagi menawan
janganlah kau cari lelaki macam saya
engkau memang cantik
nanti kau menyesal tiada guna



Si PEREMPUAN kata..





Memang aku ini,anak orang kaya
tapi kayaku pun semua duit si BAPAK
harapkan duitku memang tidak ada
sama saja kita

Balajar tinggi-tinggi,naik kapal terbang
tiada apa bezanya,aku pun orang SABAH
balik kampung nanti,makan nasi jugak
moginuman segala

Tiada keretamu ndak apa-apa ba
bapak ku ada jet, terbang sini-sana
siap boleh landing-landing atas sana
GUNUNG KINABALU

jangan kau trip baik,malu-malu kunun
ku mau hatimu bukan harta semata
asalkan baik hati perangai pun cantik
kira ok sudah

Memang aku ini cantik lagi menawan
kalau kau ndak mau, melepas la kau kawan
bagus kau bersiap,datang kau ke rumah
terus masuk meminang


p/s HAPPY SABBATH =)


dun forget leave ur comment =)

www.tips-fb.com

2 0000 sedang bergosip =):

Aki said... [Reply to comment]

hahaha.. syok juga tu balasan dia.. tapi,patut kamurang ba yang nyanyi tu.. nda brapa sedap durang nyanyi..

oyen iyrid said... [Reply to comment]

@Aki
hahaha kan best...aiseh!ba nanti kami buat versi kami pla lunun hahaha